Elektroniczne tablice wyników – gdzie mogą zostać wykorzystane?

0
Elektroniczne tablice wyników - gdzie mogą zostać wykorzystane?

Podczas różnorodnych rozgrywek niezwykle ważne jest, aby każdy z kibiców dobrze orientował się w sytuacji na boisku. Z pomocą organizatorom przychodzą w tym przypadku telebimy, na których wyświetlana jest relacja na żywo, a także elektroniczne tablice wyników dające jasny obraz tego, który z zespołów wygrywa. Jakie są ich największe zalety i gdzie jeszcze mogą być wykorzystywane? Sprawdźmy!

Parametry techniczne

Elektroniczne tablice wyników są przygotowane w formie ekranów LED i zostały przeznaczone do obsługi imprez masowych. Ich największą zaletą jest możliwość stworzenia wielkoformatowej powierzchni, sięgającej nawet 120 m2. Jest to wielkość, która gwarantuje, że każdy z odbiorców będzie mógł swobodnie zobaczyć prezentowane wyniki, niezależnie od tego, gdzie sam się znajduje.

Oprócz wielkości ekranu również istotna jest jakość wyświetlenia. Jak możemy przeczytać na stronie meon.pl, która jest witryną producenta i dystrybutora elektronicznych tablic wyników, wielkoformatowe ekrany mogą wyświetlać obraz w dowolnych proporcjach, w tym również w rozdzielczości FullHD oraz 4K. Dzięki temu zagwarantowana jest najwyższa jakość przekazu.

Kolejnym aspektem, na który warto zwrócić uwagę, jest odporność na warunki pogodowe. Ze względu na to, iż wiele meczów odbywa się na otwartej przestrzeni, zawsze możliwy jest opad deszczu, a w skrajnych przypadkach nawet śniegu, jak również bardzo wysokie lub niskie temperatury. Ekrany, aby spełniały swoją funkcję, muszą być skonstruowane tak, aby wykazywały się dużą odpornością na warunki zewnętrzne. Dlatego też wspomniana firma MEON daje gwarancję takiej odporności, zapewniając swoim klientom bezawaryjne działanie niezależnie od pory roku. Również jasność obrazu jest niezależna od oświetlenia zewnętrznego, co gwarantuje, że o każdej porze dnia i przy różnorodnych warunkach nasłonecznienia obraz będzie tak samo wyraźny dla oglądających.

Wszystkie te cechy sprawiają, że elektroniczne tablice wyników są doskonałym wyborem, pozwalającym na bezawaryjny i wysokiej jakości przekaz informacji podczas każdych rozgrywek. Ich dodatkową zaletą jest łatwość obsługi, która pozwala na bezproblemowe sterowanie podpiętymi kamerami, czy też odtworzenie najciekawszych momentów rozgrywki, o ile elektroniczna tablica wyników została wyposażona w takie funkcje.

Więcej funkcji

Jak już zostało wspomniane, oprócz wyświetlania wyniku meczu, czasu jego trwania oraz nazw drużyn czy nazwisk sportowców, bardziej zaawansowane elektroniczne tablice mogą pokazywać więcej informacji. Modele te pozwalają na przykład na prezentację sponsorów, a także wyświetlanie materiałów promocyjnych. Najbardziej zaawansowane modele połączone są z kamerami, dzięki którym mogą na żywo relacjonować, co dzieje się na boisku. Jest to ich ogromną i ważną zaletą, gdyż pozwala nawet tym widzom, którzy mają najmniej korzystne miejsca, na śledzenie każdego wydarzenia. Co więcej, rozgrywka pokazana w powiększeniu, pozwala dostrzec na ekranie te szczegóły, które mogły umknąć podczas patrzenia na samych sportowców.

Z kolei w przerwie rozgrywek ekrany mogą emitować powtórki najciekawszych momentów, a także zapraszać na kolejne rozgrywki w sezonie. Ich istotną rolą jest także promowanie gadżetów dla miłośników sportu, czy też firm, zajmujących się produkcją sprzętów, akcesoriów czy odzieży sportowej.

Nie tylko podczas meczu

Na koniec warto podkreślić, iż elektroniczne tablice wyników mogą być przydatne nie tylko podczas meczów na otwartych stadionach. Dostępne na stronie: https://meon.pl/multimedia/ekrany-led/tablice-wynikow/ różnorodne modele ekranów pozwalają na ich instalację również w halach sportowych czy na basenach. Dzięki temu tablica wyników może pokazywać cały szereg różnorodnych wydarzeń sportowych, wzbogacając doświadczenia i zwiększając emocje u kibiców.

Innym zastosowaniem wielkoformatowych, zaawansowanych ekranów LED, jest ich umieszczenie podczas imprezy masowej na przykład za sceną. Posłużyć mogą jako ciekawe tło dla artystów w czasie koncertu, gdyż istnieje możliwość wyświetlenia na nich dostosowanych do muzyki nagrań video. Również one, połączone z kamerami, mogą prezentować na żywo powiększony obraz sytuacji na scenie.

W opinii eksperta 

Należy podkreślić, iż elektroniczne tablice są w obecnej chwili niezbędnym wyposażeniem każdego sportowego spotkania, a także innych imprez masowych. Mogą posłużyć do wyświetlania wyników, animacji, materiałów reklamowych, jak również sytuacji, które aktualnie rozgrywają się na boisku albo na scenie.

– Ich wielofunkcyjność i atrakcyjne parametry techniczne sprawiają, iż pozwalają na nowoczesną prezentację wydarzeń, co ułatwia widzom odbiór. To z kolei przyczynia się do lepszej opinii fanów na temat danego wydarzenia i jego organizacji, a także zachęca ich do ponownego udziału w podobnych wydarzeniach. W efekcie organizatorzy będą cieszyć się coraz większą renomą i popularnością, a to bez wątpienia pozwoli na osiągniecie większych zysków w przyszłości i szybki zwrot inwestycji w wielkoformatowy ekran LED – komentuje Krzysztof Kabaciński, specjalista ds. Multimediów Grupy MEON.

Strona internetowa – 10 rad jak poprawić konwersje

0
Strona internetowa - 10 rad jak poprawić konwersje

A więc udało się. Mamy stworzoną stronę internetową naszej firmy (usługowej, produkcyjnej, sklepu, restauracji), nasze działania SEO i SEM oraz obecność w portalach społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram przynoszą skutek i potencjalni klienci stronę odwiedzają, ale wyniki tych odwiedzin nie są zadowalające, mało osób zapisuje się do naszego newslettera, mało osób dokonuje zakupu, rezerwacji, zakłada konto. Jednym słowem strona ma słabą konwersję. W takim przypadku warto zastanowić się nad pytaniem co zrobić, aby tę konwersję poprawić.

Poniżej znajdziecie / znajdzie Pan / Pani / znajdziesz 10 rad dotyczących poprawy konwersji strony. Część tych porad to porady bardziej ogólne, inne bardziej szczegółowe. Nie wszystkie mogą mieć bezpośrednie zastosowanie w każdym przypadku, ale każdą z tych rad można wykorzystać do przemyślenia jak jeszcze moglibyśmy zwiększyć wśród odwiedzających naszą stronę odsetek zapisujących się do newslettera, dokonujących zakupów, etc.

 

  1. Zachęcaj klienta / klientkę do działania tu i teraz
  2. Wskaż klientowi / klientce korzyści z wykorzystania Twojego produktu / usługi
  3. Zadbaj o poczucie bezpieczeństwa klienta / klientki
  4. Zadbaj o komfort użytkowania strony
  5. Zadbaj o komfort dokonywania płatności na stronie
  6. Zadbaj o różne opcje wysyłki towaru, dostarczania usług
  7. Zadbaj o potrzeby estetyczne klienta / klientki dotyczące wyglądu strony
  8. Pomóż klientowi / klientce szybko, łatwo i efektywnie wykorzystać Twój produkt / usługę
  9. Zadbaj o potrzebę kontaktu u klienta / klientki
  10. Nie trać danych

10+. Zacznij wprowadzać te zmiany już dziś

 

Zanim jednak przejdziemy do omówienia tych konkretnych pomysłów przypomnienie o swoistym ABC dokonywania zmian.

  1. Wyznaczenie celów i środków
  2. Analizy uwzględniające bieżące trendy
  3. Podejście sterowane testami

 

A. Wyznaczenie celów i środków

Ponieważ potencjalnych kwestii do zmiany może pojawić się bardzo wiele, warto się więc zastanowić przed rozpoczęciem wprowadzania zmian jakich efektów oczekujemy, jakie cele sobie wyznaczamy, ile dajemy sobie czasu na osiągnięcie tych celów oraz ile mamy na to pieniędzy.

Takie podsumowanie pozwoli nam lepiej przeanalizować stronę oraz ustalić priorytety dokonywania ewentualnych zmian i decyzje dotyczące tego czy angażujemy się w dokonanie danej zmiany na stronie czy nie (przykładowo: całkowita przebudowa kategorii w sklepie, zmiana pozycji logo na stronie, zmiana kolorystyki strony, etc.).

 

B. Analizy uwzględniające bieżące trendy

Kiedy mamy już określone cele i środki, powinniśmy dokonać kilku analiz (o tym jak dogłębne będą możemy zdecydować uwzględniając wcześniejsze przemyślenia).

W efekcie analiz powinniśmy mieć ustalone sprawy najbardziej ogólne, takie jak:

– kim jesteśmy, czym się zajmujemy, jakie są nasze silne i słabe strony,

– kim jest nasza bezpośrednia konkurencja, czym się zajmuje, jakie są jej silne i słabe strony,

– kto korzysta z naszej strony internetowej, czym się charakteryzuje, jakie wyznaje wartości, jakie ma potrzeby (przykładowo: bezpieczeństwa, przynależności, szacunku, samorealizacji, etc.).

Istotną jest tutaj kwestia aktualności tego typu ustaleń, gdyż nawet jeżeli przed tworzeniem strony internetowej robiliśmy już tego typu rozpoznanie, to jeżeli minęło od tego momentu pół roku lub rok, to wiele mogło się zmienić. Mogły zmienić się zainteresowania potencjalnych klientów, mody, trendy w budowie stron, pojawić się konkurencja, która ma dużo niższe ceny lub lepszej jakości towary / usługi w niewiele odbiegającej od naszej cenie, etc. Uwzględnienie bieżącej sytuacji jest więc tutaj kluczowe.

W efekcie analiz powinniśmy mieć też ustalone bardziej szczegółowe dane bezpośrednio dotyczące aktywności użytkowników na stronie. Przykładowo:

– jak wyglądał ruch na stronie, z których stron ludzie najczęściej rezygnowali, którędy docierali do celu, co znajduje się w miejscach, w których rezygnowali z korzystania ze strony, etc.

– czy jakieś ścieżki poruszania się klientów po naszej stronie były skuteczniejsze (może uda się je uwydatnić na stronie – np. umieścić CTA, link w dobrym miejscu)

– jak wygląda nasza strona patrząc od góry krok po kroku: czy klient widzi już od początku, że dbamy o jego potrzeby – tekst w nagłówku na to wskazuje, odpowiednie informacje znajdują się w opisach produktów, grafika jest spójna z tym jak postrzegamy potrzeby naszych klientów, etc.

Warto też przeanalizować konkretne informacje zwrotne od klientów dotyczące naszej strony, jeżeli takie były (wpisy na forach internetowych, recenzje w Google, oceny na Facebooku, etc.).

 

Dla poprawienia konwersji naszym zadaniem będzie lepsze dopasowanie strony do bieżącej charakterystyki użytkowników naszej strony i lepsze zadbanie o różne potrzeby tych użytkowników, dlatego efektem naszych analiz powinny być konkretne wskazania rozbieżności pomiędzy tym czego oczekiwali klienci, a co było na stronie, pomiędzy stronami, które były efektywne, a tymi, na których klienci rezygnowali z przeglądania naszego serwisu, etc.

 

C. Podejście sterowane testami

W programowaniu komputerowym jest takie sformułowanie jak „podejście sterowane testami”. W marketingu podejście sterowane testami też jest bardzo istotne i dlatego takim podejściem powinna się charakteryzować nasza praca nad poprawą konwersji naszej strony. Dzięki temu podejściu będziemy w stanie określić, które z dokonywanych przez nas zmian mają najbardziej pozytywny efekt, a które być może wręcz szkodzą konwersji.

Możemy tutaj stosować typowe testy A/B dla poszczególnych stron, gdzie różnym użytkownikom pokazujemy odrobinę inną wersję strony i sprawdzamy, która z tych stron jest efektywniejsza.

 

Kiedy będziemy już wyposażeni w nasze ABC skutecznej zmiany, możemy zająć się konkretami. Poniżej znajduje się lista konkretnych działań dotyczących mniej i bardziej specyficznych elementów strony, które mogą pomóc w zwiększeniu konwersji.

 

1. Zachęcaj klienta / klientkę do działania tu i teraz

Stwórz odpowiednie CTA (call to action – wezwanie do działania: załóż,  zamów, wypróbuj, zacznij teraz). Przy tworzeniu tego CTA zwróć uwagę zarówno na słowo / słowa, którymi zwracasz się do klienta / klientki, jak i wielkość przycisku, jego kolor, krój czcionki, etc.

Słowa których używasz powinny wskazywać na korzyści, które zyska klient / klientka, a nie tylko działanie, które musi wykonać, aby te korzyści uzyskać, np. zamiast zwykłego wezwania „załóż konto” możesz napisać „załóż bezpłatne konto”, zamiast „zapisz się do newslettera” – „otrzymuj porady jako pierwszy/pierwsza”.

Przycisk CTA możesz umieścić w kilku miejscach na stronie (zwłaszcza jeśli Twoja strona jest długa i klient musiałby ją przewijać, aby wrócić do przycisku).

Według niektórych danych, prawie 50% osób dokonuje w internecie tylko zakupów przecenionych, z rabatem, na wyprzedaży, etc., zadbaj więc o sekcję z wyprzedażami na swojej stronie i linkuj do niej już ze strony głównej.

Możesz też dodać kod promocyjny na stronie, który obowiązuje tylko przez określony czas. A nawet osadzić na stronie zegar / kalendarz odliczający czas do zakończenia promocji.

 

2. Wskaż klientowi / klientce korzyści z wykorzystania Twojego produktu / usługi

Klient / klientka przede wszystkim chce coś zyskać, skorzystać na tym, że coś od Ciebie kupi, zapisze się na newsletter, zarezerwuje stolik w restauracji.       Już w nagłówku strony powiedz klientom / klientkom co zyskają korzystając z Twoich usług / produktów. Rozwijaj te informacje w dalszej części serwisu.

Język korzyści stosuj także w zdjęciach, na których prezentujesz produkty i usługi. Stosuj dobrej jakości zdjęcia, pokazuj produkty z odpowiedniej perspektywy, pokazuj zdjęcia zadowolonych ludzi korzystających z produktów, etc.

Mów językiem korzyści na całej stronie. Pamiętaj, że treść, opisy produktów i usług muszą trafiać do klienta / klientki, trafiać w jego / jej potrzeby, być przez niego / nią zrozumiałe. Klient / klientka nie musi być ekspertem / ekspertką w Twojej branży i zbyt specyficzne, slangowe słownictwo może nie przekazywać treści, którą starasz się przekazać – może nie być zrozumiałe dla osoby, która wie 10 razy mniej od Ciebie.

 

Przykładowo, możesz napisać:

„sprzedajemy najsmaczniejszy w mieście gazowany monotlenek diwodoru*”

lub

„sprzedajemy najsmaczniejszą w mieście wodę gazowaną”.

 

Jak myślisz – co będzie się cieszyło większą popularnością?

Spróbuj postawić się w roli klienta / klientki i przemyśleć czy to co czytasz na stronie jest dla Ciebie zrozumiałe, przekonuje Cię do tego, że zyskasz kupując dany produkt / usługę, a następnie spróbuj dodać do opisu coś co mogłoby jeszcze bardziej Cię przekonać i postaw na tę wersję, która jest bardziej przekonująca.

 

*monotlenek diwodoru = jeden tlen, dwa wodory = H20 = woda

 

3. Zadbaj o poczucie bezpieczeństwa klienta / klientki

Przed dokonaniem zakupu / zamówienia, klient / klientka chce wiedzieć, że dokonując zamówienia na danej stronie jest bezpieczny / bezpieczna, że nikt nie przechwyci jego / jej danych (np. dane karty kredytowej), że kupowany towar / usługa jest warta swojej ceny, że zamówienie zostanie zrealizowane i nie zostanie oszukany, etc.

W związku z tym zadbaj o poczucie bezpieczeństwa klientów / klientek:

– umieszczając na stronie swoje dane kontaktowe,

– umieszczając na stronie zdjęcia swojego zespołu, wnętrza i otoczenia siedziby, produktów, zdjęcia z przeprowadzonych usług, etc.,

– umieszczając filmiki pokazujące procesy działania Twojej firmy: produkcja, pakowanie, praca nad projektem, etc.,

– dodając w opisach produktów i usług szczegóły wskazujące na wysoką jakość wykonania tychże (np. niezawodność i wytrzymałość zawiasów łączących ekran z klawiaturą w sprzedawanych przez Ciebie laptopach; dbałość o szczegóły kodu html stron internetowych, które projektujesz, etc.),

– wykupując certyfikat  bezpieczeństwa dla strony (SSL) i korzystając z protokołu ‘https’

– umieszczając opinie osób, które skorzystały z oferty, w tym także opinie wideo,

– umieszczając logo swoich klientów (w przypadku klientów biznesowych),

– umieszczając bezpieczne sposoby płatności oraz informację o zabezpieczaniach tych płatności,

– umieszczając informację jak klient powinien / klientka powinna zachować się, aby dokonana przez niego / nią płatność była bezpieczna (np. unikać dokonywania płatności podczas korzystania z sieci wifi bez zabezpieczeń, z komputerów ogólnodostępnych, etc.) – nie obawiaj się utraty klientów w ten sposób, gdyż klienci / klientki w większości przypadków będą i tak korzystali z internetu w sposób bezpieczny, a Twoja informacja jedynie utwierdzi ich w poczuciu bezpieczeństwa.

Pamiętaj, że klient / klientka musi zaufać kompletnie obcej osobie / firmie powierzając Ci zarówno swoje pieniądze jak i inwestując w Ciebie swój czas oraz (jeżeli Twoje produkty / usługi chce wykorzystywać w swoim biznesie) także swoją pozycję biznesową, społeczną, swoją wiarygodność. Postaw się na miejscu klienta / klientki i pomyśl jakie elementy są kluczowe w Twoim produkcie / usłudze, które mogą być istotne dla klienta / klientki i wskaż mu / jej, że można Ci w tych kwestiach zaufać.

 

4. Zadbaj o komfort użytkowania strony

Czas to pieniądz, zadbaj więc o szybkość ładowania strony. Sprawdź jak szybko strona się ładuje i jeżeli wyniki nie są zadowalające, zmodyfikuj potrzebne  (dobry hosting, optymalizacja zdjęć i wideo, optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych i wolniejszej transmisji danych).

Postaraj się ułatwić, upraszczać klientowi / klientce dotarcie do celu (szybka ścieżka), tak żeby klient / klientka nie miał / nie miała zbyt wielu możliwości zrezygnowania z dokonania zakupu, zapisu, żeby nie musiał / nie musiała klikać wielokrotnie przed konwersją, etc.

Jeżeli to możliwe unikaj stosowania captcha na stronie. Prawdopodobnie będzie to powodowało zwiększenie spamu, który otrzymasz, ale dzięki temu klienci / klientki zyskują większy komfort użytkowania strony i zwiększa się szansa konwersji.

Upraszczaj formularze do minimum. Im więcej pól w formularzu, tym większe ryzyko, że klient / klientka zrezygnuje, gdyż będzie musiał / musiała poświęcić zbyt dużo czasu na uzupełnianie danych, podać więcej danych o sobie niż chce, czuje że może podać bezpiecznie, etc.

Pamiętaj, żeby właściwie oznaczać przyciski (w języku korzyści klienta).

Pamiętaj też, żeby strona była responsywna i dobrze wczytywała się zarówno na komputerach stacjonarnych jak i na urządzeniach mobilnych.

 

5. Zadbaj o komfort dokonywania płatności na stronie

Podstawą jest tutaj bezpieczeństwo dokonywania płatności. Warto jednak zadbać o różne opcje płatności.

Możesz korzystać z płatności przelewem bankowym, z usługi paypal, płatności kryptowalutami, płatności przy odbiorze, etc.

 

6. Zadbaj o różne opcje wysyłki towaru, dostarczania usług

Klienci / klientki mają różne potrzeby związane z odbiorem towarów / korzystaniem z usług. Niektórzy wolą pójść do paczkomatu, a nie musieć podawać swojego adresu domowego, inni oczekują dostarczenia towaru do domu. Niektórzy wolą przyjść do miejsca, w którym realizowana jest usługa, inni wolą aby usługodawca przyszedł do nich, etc.

Zadbaj o różne możliwości dostarczania usług i wysyłki towaru, tak aby uwzględnić te różne potrzeby klientów.

W procesie zamówienia stwórz stronę, w której klient / klientka może wskazać czy towar ma być dostarczony pocztą, kurierem, do paczkomatu, czy dostarczenie ma być natychmiastowe (za dopłatą), w normalnym czasie, etc.; czy usługa ma być zrealizowana u Ciebie czy u klienta / klientki (fryzjer, sesja fotograficzna, nauka obsługi programu graficznego, etc.).

 

7. Zadbaj o potrzeby estetyczne klienta / klientki dotyczące wyglądu strony

Klienci / klientki posiadają pewne potrzeby estetyczne dotyczące wyglądu strony na której dokonują zakupu usługi, zadbaj więc o te potrzeby estetyczne poprawiając wygląd strony.

Zwróć uwagę na aktualne trendy w wyglądzie stron internetowych.

Poprawienie wyglądu strony może dotyczyć takich aspektów, jak:

– grafika (profesjonalne zdjęcia produktów),

– odstępy pomiędzy zdjęciami, elementami strony,

– widoczność różnych elementów na stronie,

– poprawienie czcionki tekstu, odpowiedniego stosowania akapitów, nagłówków, rozwinięć nagłówków, etc.

 

8. Pomóż klientowi / klientce szybko, łatwo i efektywnie wykorzystać Twój produkt / usługę

Klient / klientka dokonując zakupu chce jak najszybciej cieszyć się z korzyści związanych z kupowanym produktem / usługą, a jak najszybciej zapomnieć o wydanych pieniądzach. W zwiększeniu konwersji może Ci pomóc zadbanie już na poziomie strony www ze wskazania klientowi / klientce w jaki sposób może cieszyć się z Twoich produktów i usług zaraz po tym jak je otrzyma.

Stwórz manual video dla produktów / usług, które sprzedajesz / oferujesz.

Stwórz manual tekstowy i FAQ dla produktów / usług, które sprzedajesz / oferujesz.

Dobrze jest mieć na stronie i manual video i FAQ, gdyż ludzie mają różne preferencje dotyczące zdobywania informacji, jedni lepiej uczą się oglądając filmiki instruktażowe, inni czytając manuale, FAQ.

 

9. Zadbaj o potrzebę kontaktu u klienta

Klienci / klientki przed dokonaniem zakupu mogą chcieć się dowiedzieć czegoś więcej o produkcie / usłudze niż jest to zawarte w opisach, manualach, FAQ.

Dodaj na stronie informacje o możliwości kontaktu z profesjonalną obsługą klienta przez telefon, chat na żywo lub chatbota.

 

10. Nie trać danych

Zadbaj o odzyskiwanie koszyków zalogowanych użytkowników / użytkowniczek. Utrzymuj dane w koszykach i pozwalaj użytkownikom / użytkowniczkom w łatwy sposób powrócić do swoich koszyków i dokonać płatności po ponownym zalogowaniu.

 

10+. Zacznij wprowadzać zmiany już dziś

I to już wszystkie pomysły na ten moment. Przeglądnij teraz raz jeszcze te pomysły, zastanów się, które mają zastosowanie w Twojej sytuacji, które możesz dopracować i zacznij je wprowadzać pamiętając o ABC wprowadzania zmian.

Dziś jest bowiem bardzo dobry dzień na poprawienie konwersji Twojej strony internetowej.

Powodzenia.

Jaki powinien być przyszły dziennikarz?

0
Jaki powinien być przyszły dziennikarz?

Studia dziennikarskie to bardzo ciekawy i rozwijający kierunek. Wiele osób co roku wybiera właśnie tę drogę, by zostać prawdziwym fachowcem. Jeżeli zastanawiasz się, czy jest to dobra opcja dla ciebie – koniecznie zapoznaj się z poniższym artykułem, gdzie zwrócimy uwagę jakie cechy charakteru powinien posiadać przyszły dziennikarz oraz co się przyda w codziennej pracy w redakcji.

Przenośny sprzęt audio znajdzie zastosowanie na każdej imprezie i w każdym domu

0
Przenośny sprzęt audio znajdzie zastosowanie na każdej imprezie i w każdym domu

Bardzo wielu z nas niejednokrotnie boryka się z problemem wyboru odpowiedniego sprzętu grającego. Wątpliwości dotyczą bardzo wielu kwestii – od parametrów technicznych, jakimi powinien charakteryzować się sprzęt grający, po cenę, która dla większości Polaków jest czynnikiem determinującym wybór. Istotna jest również rola, jaką muszą spełnić akcesoria audio. Aby dobrze wybrać, istotne jest dobre konkretne sprecyzowanie, czego dokładnie potrzebujemy.

Elegancja i szyk czy wygoda i komfort użytkowania?

Najczęstszym problemem, z jakim borykają się osoby stojące przed tym trudnym wyborem, jest określenie, czy sprzęt ma być funkcjonalny, czy może jednak ładny? Na szczęście postęp technologiczny pozwolił na połączenie kilku tych cech w jednym urządzeniu. Jeśli zależy nam na tym, aby głośniki bez kabli miały szansę także dobrze wyglądać, trzeba rozejrzeć się za markami, które oprócz parametrów technicznych cenią sobie również design. Świetnym połączeniem funkcjonalności z wyglądem jest stara, klasyczna moda, gdzie ceniono sobie masywne drewniane obudowy, doskonale oddające dźwięk, a jednocześnie utrzymane w klasycznym tonie – taki sprzęt wygląda wyjątkowo ciekawie i harmonijnie, sprawdzi się w miejscach, gdzie ważne jest elegancja. Można także uzyskać bardzo dobry efekt poprzez połączenie nowoczesnego stylu i wysokiej funkcjonalności – osoby, którym zależy na takim powiązaniu znajdą w popularnych sklepach głośniki bez kabli, idealnie dopasowane do ich oczekiwań.

Muzyka w plenerze? Tak, to możliwe!

Uwielbiasz wycieczki plenerowe? Często śpisz pod namiotem, ale nie możesz pogodzić się z brakiem muzyki? Teraz to nie problem, głośniki bez kabli mogą być z Tobą wszędzie i w każdej sytuacji. Współczesna technologia zapewnia wysokiej klasy dźwięk, wytrzymałą baterię i możliwość ładowania chociażby w samochodzie. Obecnie żadna dobra domówka nie może odbyć się bez muzyki, także dlatego warto zaopatrzyć się w głośniki bez kabli, które pozwolą rozkręcić każdą imprezę. Najczęściej jest to sprzęt, w który inwestują młodzi ludzie, nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby zaopatrzył się w niego każdy – bez względu na swój wiek.

Istnieje grupa takich rzeczy, które określane są mianem „must have” i do tej kategorii można zaliczyć głośniki bez kabli. Każdy, kto kocha muzykę i uważa, że życie bez niej staje się nudne, powinien mieć w swoim domu przenośny sprzęt grający, pozwalający zabrać dźwięk wszędzie tam, gdzie go potrzebujesz.

Charakterystyka języków programowania

0
Charakterystyka języków programowania

Istnieje wiele języków programowania, a w branży IT ciągle rośnie zapotrzebowanie na wykwalifikowanych specjalistów. Spore znaczenie ma jednak znajomość tych języków, które są nie tylko popularne, ale także przynoszą odpowiednie zyski.

Etykiety samoprzylepne i shrink sleeve. Zalety i zastosowanie

0
Etykiety samoprzylepne i shrink sleeve

Wyróżnia się dwie popularne metody oznaczania produktów. Do dyspozycji inwestora pozostaje etykieta samoprzylepna oraz termokurczliwa. Czym się różnią?

E-papier w zastosowaniach nie tylko konsumenckich, ale i przemysłowych

0
E-papier w zastosowaniach nie tylko konsumenckich, ale i przemysłowych

Kompaktowe rozmiary oraz sterowanie dotykowe to elementy łączące czytniki e-booków z tabletami. Jednak różni je filozofia działania, a zastosowana w czytnikach technologia EPD wydaje się jeszcze nie do końca doceniona. W najbliższych latach z pewnością się to zmieni, ponieważ e papier coraz częściej wykorzystuje się w aplikacjach przemysłowych.

Pamięć RAM w laptopie – jak ją dodać?

0
Pamięć RAM w laptopie - jak ją dodać?

Pamięć RAM to kryterium, na które często zwracamy uwagę przy wyborze komputera. Jeśli okaże się ona niewystarczająca, nie musimy jednak od razu kupować nowego sprzętu. Dodanie pamięci w laptopie to dość prosta czynność. Dziś podpowiemy wam, jak w praktyce wygląda rozbudowa pa-mięci RAM.

Technologia, która zmienia wybory – zalety i wady e-votingu

0
Technologia, która zmienia wybory – zalety i wady e-votingu

Technologie zmieniają otaczającą nas rzeczywistość – coraz częściej także polityczną. Jedną z technologii, która bezpośrednio otwiera nowe możliwości w zakresie partycypacji w systemie politycznym, a konkretnie sposobu głosowania, jest znany dziś wszystkim Internet. Czy warto wprowadzić system głosowania elektronicznego?

Motywuj skuteczniej

0
Motywuj skuteczniej

Jak odpowiednio wynagradzać załogę swojej firmy by pracowała wydajniej i pomagała osiągać lepsze wyniki przedsiębiorstwa? Z tym pytaniem zmagają się nie tylko dyrektorzy dużych firm, ale też drobni przedsiębiorcy. Na przestrzeni lat pojawiło się wiele metod i form wynagradzania pracowników, każda z nich ma wady i zalety. W tym artykule opowiemy o kilku z takich metod i wskażemy na panujące trendy.

Klasyczne, ale niewystarczające

Najpowszechniej stosowanym przez pracodawców nie tylko w Polsce, lecz także w skali globalnej systemem płacowym jest system czasowy. Polega on na przekazywaniu wypłaty w zamian za przepracowany pewien okres czasu – dzień, tydzień czy miesiąc. System ten o ile zazwyczaj korzystny jest dla pracownika, nie pomaga w rozwoju firmy. Osoba pracująca mająca spędzić w firmie określoną ilość czasu nie zwraca większej uwagi na tempo pracy i nie ma motywacji do intensywniejszego wysiłku.

Innym od dawna stosowanym systemem, modnym szczególnie w przemyśle jest system akordowy. W akordzie wysokość wypłaty zależy od liczby wytworzonych przez pracobiorcę dóbr oraz wyrobienia określonych norm. Pomimo tego, że system akordowy motywuje do wydajniejszej pracy nie zapewnia pracownikowi bezpieczeństwa ani stałości wynagrodzenia. Powoduje to silny stres i częste odejścia ze stanowisk a jak wiemy częsta wymiana kadr nie jest dobra. Ważne jest by stosując jeden z wymienionych tu systemów połączyć go z inną formą skutecznej motywacji pracownika.

Kreatywna forma nagradzania pracownika

Wzbogacenie systemu czasowego czy akordowego o dodatkowe warunki premiowe może powodować zwiększenie motywacji wśród pracowników. Można to zrobić na różne sposoby. Przy systemie akordowym od każdego wyprodukowanego dobra ponad normę można przypisać pracownikowi premię 4% lub 8% wartości. Nie jest to wielka strata dla firmy a pracobiorca będzie pracował dużo szybciej i wyprodukuje dużo więcej.

System czasowy wzbogacić można używając portalu nais.pl. Pozwala on przekazać pracownikom określoną pule środków nie w pieniądzu, lecz jako bony promocyjne do sklepów internetowych, siłowni czy innych firm związanych ze sportem. Psychologowie potwierdzają, że pracownik na dłużej zapamięta ufundowany przez pracodawcę wyjazd, siłownię czy zakupy niż ukrytą i mało dostrzegalną wśród innych przychodów drobną sumę pieniędzy.

ZOBACZ TEŻ